Firefly رویکرد خلاقانه انسان محور برای هوش مصنوعی
در این پست از سایت bloginoo به بررسی Firefly پرداخته ایم.
اگر هوش مصنوعی دهه هاست که وجود دارد، بازار یابان باید به تغییرات لرزهای مداوم در این بخش رو به رشد توجه کنند. بر اساس گزارش اخیر، ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی 110.8 میلیارد دلار تا سال 2030 (در مقایسه با 7.9 میلیارد دلار در سال 2021) برآورد شده است.
اگر اتفاقات اخیر در دنیای هوش مصنوعی مولد را از دست داده اید، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد Moor Insights & Strategy، پاتریک مورهد و من اخیراً تجزیه و تحلیل هایی از معرفی مایکروسافت 365 Copilot خود و اعلام گوگل در مورد فضای کاری مولد خود با کمک هوش مصنوعی منتشر کرده ایم که می تواند به شما کمک کند. سریع به سرعت بالا برید.
Adobe اکنون وارد رقابت هوش مصنوعی شده است و با معرفی خانواده جدیدی از مدلهای هوش مصنوعی به نام Firefly به مایکروسافت، گوگل و دیگران پیوسته است. Firefly که این هفته در کنفرانس سالانه Adobe Summit این شرکت معرفی شد، هوش مصنوعی مولد را به مجموعه برنامه ها و سرویسهای Adobe برای تولید محتوای رسانهای وارد میکند.
ارزیابی اولیه من از Firefly این است که Adobe رویکردی انسان محور و خلاقانه به هوش مصنوعی دارد. Adobe می گوید که می خواهد خلاقیت و هوش را بدون جایگزینی زیبایی و قدرت تخیل انسان تقویت کند. بیایید نگاهی به تصویر بزرگ تر این اعلامیه برای Adobe بیندازیم و معنای آن برای شرکت، مارکهای مشتریانش و جامعه خلاقی که به ساخت Adobe کمک کردهاند، بیاندازیم.
تصویر بزرگ
در حالی که Firefly، مانند هوش مصنوعی مولد به طور کلی، در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، واضح است که Adobe قرار نبود در زمینه تولید تصویر از مسابقه هوش مصنوعی کنار گذاشته شود. Adobe مدتی است که در بازی هوش مصنوعی جدا از ایجاد تصویر با محصول Sensei AI خود وارد بازی شده است. با این حال، مانند بسیاری از دیگر پیاده سازی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی Sensei به جای اینکه به صورت تعاملی مانند هوش مصنوعی مولد باشد، در پس زمینه محاسبه میکند، و آن را کمتر جذاب میکند. صرف نظر از این، Adobe در این زمینه تازه کار نیست و قبلاً از هوش مصنوعی برای هدایت بینش و تصمیم گیری در پلتفرم های بازاریابی خود استفاده کرده است.
همین هفته، مایکروسافت تنها چند هفته پس از راه اندازی یکپارچه سازی ChatGPT، Bing Image Creator را معرفی کرد. با این حال، منطقی است که تصاویر پس از متن بیایند. مدل های زبان بزرگ (LLM) که چت ربات های هوش مصنوعی نیروزا هستند، با پیچیدگی اخلاقی و مسائل مربوط به حق نسخه برداری متنی مانند تصاویر مواجه نمیشوند، بنابراین پیشرفت معقول است. همچنین منطقی است که Adobe خود را در رقابت تصویر هوش مصنوعی پیشتاز کند. به هر حال، Adobe مترادف با تصاویر دیجیتال شده است.
Adobe به دنبال ارتقای سطح همکاری انسان و کامپیوتر است
در فرهنگ وسواس به هوش مصنوعی، مردم از اینکه ربات ها جایگزین انسان ها شوند، چه در مشاغل خاص یا حتی در سناریو های روز قیامت گسترده تر میترسند و گاهی اوقات از ترس تغذیه میکنند. اما Adobe بر رویکرد انسان محور به هوش مصنوعی به عنوان فناوری که همکاری و گفتگو بین انسان و ماشین را هدایت می کند، تأکید می کند.
من فکر نمی کنم نیازی به ترس از هوش مصنوعی وجود داشته باشد که در آینده نزدیک جایگزین استعداد های خلاق انسان شود. هوش مصنوعی به سادگی آموزش، توانایی یا هوش هیجانی را ندارد که بدون تعامل انسانی در این مرحله، و به ویژه برای چیزی به اندازه طراحی بصری هدایت شود. آنچه هوش مصنوعی دارد وعده افزایش بهره وری و افزایش خروجی های تولید شده توسط انسان و ماشین است.
یک مطالعه Adobe به نیاز به انجام کارهای بیشتر با کمتر اشاره می کند
برند ها حجم فزاینده ای از داده ها در مورد مشتریان خود دارند و مشتریان به طور فزاینده ای انتظار تعامل شخصی با برند ها را دارند. این تعاملات توسط بازاریابان تقسیم بندی، آزمایش و تکرار می شوند. طبیعتاً این نیاز به محتوای زیادی دارد که تولید آن به زمان زیادی نیاز دارد. مطالعه اخیر ادوبی نشان داد که 88 درصد از برند ها گزارش کردند که تقاضای محتوا در سال گذشته حداقل دو برابر شده است و دو سوم از برندها انتظار دارند طی دو سال آینده 5 برابر رشد کند.
با این واقعیت به عنوان پسزمینه، Adobe به دنبال Firefly است تا به متخصصان خلاق کمک کند تا در جریان کار موجود خود کارآمد تر کار کنند. این باید به آنها اجازه دهد تا محتوا را سریعتر تولید کنند، در حالی که کار های تکراری خسته کننده تر را حذف میکند تا خلاقان بتوانند روی کار با ارزش بالاتر و رضایت بخش تر تمرکز کنند.
نسخه بتا Firefly برای استفاده تجاری نیست، فقط تحت وب است و در Chrome، Safari و Bing پشتیبانی میشود. در حال حاضر بر روی تبلت یا موبایل در دسترس نیست، اگرچه این دستگاه ها در نهایت پشتیبانی خواهند شد. Firefly در دسترس پذیری عمومی (GA) ابتدا با Adobe Experience Manager، Express، Photoshop و Illustrator ادغام می شود. در نهایت، Firefly در تمام محصولات Adobe در جریان کار ایجاد محتوای مشتریان یکپارچه خواهد شد. جدول زمانی قطعی برای GA هنوز اعلام نشده است.
فایر فلای آینده : اگر بتوانید آن را تصور کنید، هوش مصنوعی آن را ایجاد خواهد کرد
ادوبی در حال اتخاذ رویکردی سنجیده برای عرضه ویژگی ها است، که از متن به تصویر شروع میشود، تا به بازار هوش مصنوعی فرصتی دهد تا در حالی که شرکت در حال آزمایش مفاهیم جدید است، مستقر شود. این شرکت به دنبال تعامل با جامعه خلاق در طول نسخه بتا است، به این امید که بازخوردی برای شکل دادن به تکرار های محصول آینده جمع آوری کند. آینده Firefly تا حد زیادی تجربی و در این مرحله فرضی است زیرا Adobe بر اساس نیاز ها و نگرانی های کاربران، مارک ها و سازندگان کار می کند.
آنچه این شرکت برای انتشار Firefly در GA تصور می کند، چند وجهی است. برای یک چیز، این شامل تولید تصویر آگاه از زمینه است تا به کاربران امکان آزمایش مفاهیم را بدهد. در تصویر سازی، آثار هنری و طراحی گرافیک، Firefly همچنین ممکن است بردارها، براش ها و بافت های سفارشی را از دستورات یا بر اساس یک طرح ساده ایجاد کند. Adobe قصد دارد هر طرح را با استفاده از ابزار هایی که کاربران قبلاً به آن عادت کرده اند قابل ویرایش کند و این روند را برای اکثر کاربران ساده می کند.
Adobe همچنین در حال بررسی ویژگی متن به ویرایش ویدئو است که از طریق آن می توان ویرایش های ویدئویی مانند رنگ و آب و هوا را اعمال کرد. یکی از نمونه های نمایشی در Summit از اعلان های متنی ساده برای تبدیل تصویر ایستا از یک میدان پر از گل در فصل بهار به همان تصویر در طول طوفان زمستانی استفاده کرد. در همین حال، ادوبی برای ابزار های بازاریابی و رسانه های اجتماعی خود، سناریو هایی مانند توانایی آپلود یک تابلوی خلق و خو برای کمک به ایجاد محتوا و محتوای قابل سفارشی سازی اصلی را تصور می کند.
فراتر از این قابلیت ها، این شرکت با مدل سازی سه بعدی به آینده ای دور نگاه می کند. امیدوار است که Firefly را قادر سازد تا ترکیب بندی های سه بعدی ساده را به تصاویر فوتورئالیستی تبدیل کند که سپس امکان ایجاد سبک ها و تغییرات جدید از اشیاء سه بعدی را فراهم کند.
فایرفلای چه معنایی برای برندها دارد
به گفته Adobe، داده های آموزشی Firefly فقط شامل تصاویر Adobe Stock، محتوای دارای مجوز عمومی و محتوای دامنه عمومی است که حق نسخه برداری آن از بین رفته است. این هدف برای ایجاد تصاویر و جلوه های متنی هوش مصنوعی است که می تواند برای مقاصد تجاری بدون مواجهه با مسائل مربوط به مالکیت یا مجوز استفاده شود.
Firefly در نهایت قادر خواهد بود در مورد دارایی های خلاقانه مشتریان آموزش ببیند تا بتواند محتوا را بر اساس سبک نام تجاری و زبان طراحی تجویز شده تولید کند. این مانند ارائه دستور العمل های برند Firefly برای رعایت این است.
هنگام ایجاد وثیقه. برای سازمان هایی که کارکرد های خلاقانه بزرگی دارند، این یک رویا از دیدگاه حاکمیت برند است. با این حال، در مدل هوش مصنوعی انسان محور، همیشه یک انسان در وسط وجود دارد که اقدامات را تأیید می کند.
نحوه آموزش Adobe به مدل های Firefly بر روی دارایی های خاص برند و سایر دادهها در برنامه های شرکت ها مشابه نحوه آموزش مایکروسافت 365 Copilot در Graph، نقطه دسترسی مایکروسافت برای داده های ذخیره شده در تمامی 365 سرویس و محصول است. این امر شخصی سازی را با آگاه کردن هوش مصنوعی از نظر زمینه ای فراهم می کند، اما همچنین باعث ایجاد اطمینان بیشتر در مورد آنچه که هوش مصنوعی بیرون می اندازد، ایجاد می کند. مشتریان ادوبی نیازی به نگرانی در مورد کراس اوور مالکیت معنوی نخواهند داشت. همانطور که Firefly طراحی شده است، آنها سهواً به IP دیگران تجاوز نمی کنند و همچنین Firefly IP خود را با دیگران به اشتراک نمی گذارند.
با ترکیب قابلیت های هوش مصنوعی Adobe Sensei مانند تجزیه و تحلیل دادهها و پیش بینی های رفتاری با تولید تصویر Firefly، برند ها میتوانند «مکالمه» هوش مصنوعی را حتی غنی تر کنند و به آنها امکان میدهند تا دید کامل مشتری را گسترش دهند و از آن بهره ببرند. بازاریابان می توانند به راحتی سفرها را بهینه کنند و بازار های جدید را بر اساس این "مکالمات" با و بین ربات های هوش مصنوعی شناسایی کنند. به عنوان یک CMO شرکت فناوری سابق، می توانم به شما بگویم که ایجاد سریع تغییراتی از تصاویر یا متن برای تغییر کمی یک کمپین برای یک مخاطب خاص، جذابیت برای یک بازار خاص را بسیار ساده تر می کند.
چگونه جامعه خلاق Adobe با Firefly تعامل خواهد کرد
ادوبی قصد دارد مدل های هوش مصنوعی مولد خود را بسازد تا سازندگان روی پلتفرم بتوانند مانند Adobe Stock و Behance از استعداد های خود کسب درآمد کنند. شانتانو ناراین، رئیس، رئیس و مدیر عامل شرکت ادوبی در این اجلاس گفت که سازندگان در نهایت برای کار اصلی خود با استفاده از هوش مصنوعی مولد دستمزد دریافت خواهند کرد. این بدان معناست که از کار آنها برای آموزش مدل ها استفاده خواهد شد. با این حال، جبران خسارت تا زمانی که Firefly از نسخه بتا خارج شود، شروع نمی شود. من معتقدم که ادوبی هنوز در حال بررسی جزئیات این موضوع است و تا زمانی که این شرکت قیمت گذاری در Firefly را تعیین نکرده و مبادله ارزش به حجم برای هوش مصنوعی مولد را درک کند، از انتشار مدل جبرانی خودداری خواهد کرد.
سازندگان همچنین میتوانند با استفاده از برچسب های روی محتوا، مدلهای هوش مصنوعی را آموزش دهند. با این حال، تا کنون هیچ تضمینی وجود ندارد که برچسب با تصویر همراه شود، یا پلتفرم های دیگر به برچسب احترام بگذارند. اما Adobe میگوید که به پذیرش صنعت فشار میآورد تا به سازندگان قدرت کنترل بیشتری بر کارشان بدهد.
ادوبی به طور خودکار «معتبر محتوا» را به محتوای تولید شده توسط Firefly متصل می کند تا نشان دهد که از هوش مصنوعی مولد در ایجاد آن استفاده شده است. Adobe با توجه به اینکه محصول شاخص فتوشاپ به توانایی جهان در فریب دادن مردم با تصاویر کمک کرده است، اکنون یکی از طرفداران بزرگ شفافیت و اعتماد در تولید و ارائه محتوا است. این شرکت، Content Authenticity Initiative (CAI) را در سال 2019 راه اندازی کرد تا شفافیت بیشتری برای محتوای دیجیتال ایجاد کند. در سال 2021، در کنار Arm، BBC، Intel، Microsoft و Truepic، یک ائتلاف رسمی برای توسعه استانداردها به نام Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) راه اندازی کرد.
در حالی که این ابتکارات حیاتی هستند و مطمئناً بسیاری از کادرهای "خوب اجتماعی" را بررسی می کنند، چیزی که به نظر من به همان اندازه (اگر نه بیشتر) قابل توجه است این است که تیم Firefly چقدر با جامعه خلاق Adobe درگیر است. طبیعتاً در میان سازندگان محتوای دیجیتالی ترس و تردید وجود دارد که هوش مصنوعی میتواند مشاغل آنها را منسوخ کند. جامعه سوالات و نگرانی های دیگری را در مورد آموزش مدل ها، جبران خسارت هنرمندان و موارد دیگر مطرح کرده است. با دانستن این موضوع، الی گرین فیلد، مدیر ارشد فناوری Adobe Experience Cloud و دیگر اعضای تیم محصول، رویداد فضایی توییتر را در روز پنجشنبه پس از اجلاس ادوبی برگزار کردند، که در آن به بازخورد مستقیم از جامعه گوش دادند و در مورد راه حل ها و سناریو های بالقوه صحبت کردند. هنوز روز های اولیه است، اما با توجه به آنچه من از رویداد فضایی توییتر دیدم، احساس صمیمیت و سازندهای داشتم.
0 نظر آگاشته شده است, نظر تو چیه؟
1500