تسلا نیمه آزمایشی را به پایان رساند
در این مقاله از سایت bloginoo به بررسی کامیون نیمه الکتریکی تسلا پرداخته ایم.
کامیون نیمه الکتریکی کلاس 8 تسلا یک سفر 500 مایلی (تقریباً 800 کیلومتری) را با بار 81000 پوندی به پایان رسانده است.
ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل تسلا، این نقطه عطف را در توییتر پلتفرم رسانه اجتماعی که هم اکنون مالک کسب و کار این میلیاردر است در روز شنبه، 26 نوامبر اعلام کرد، اما او جزئیات بیشتری را به اشتراک گذاشت. تسلا اعلام کرده است که یک رویداد رسمی برای رونمایی از تسلا Semi در 1 دسامبر برگزار خواهد کرد که در آن جزئیات بیشتری در مورد نسخه تولیدی کامیون الکتریکی منتشر خواهد شد.
تسلا برای اولین بار در سال 2017 نیمه تمام الکتریکی را معرفی کرد و نویدبخش آینده حمل و نقل کامیون بود. این برنامه قرار بود در سال 2019 تولید شود، اما این برنامه با تاخی های مکرر از جمله مشکلات زنجیره تامین ناشی از بیماری همه گیر مواجه شد.
در وب سایت تسلا، جزئیات Semi پراکنده است. ظاهراً این کامیون میتواند در 25 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد، با بار کامل، و حتی در سطوح شیب دار سرعت خود را در سطح بزرگراه حفظ کند. همچنین میتواند تا 800 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند (که گفته میشود در آزمایش موفقیت آمیز ثابت شده است)، با مصرف انرژی کمتر از 1.25 کیلووات ساعت در هر کیلومتر.
طبق وبسایت تسلا، کامیون نیمهکامیون دارای ویژگیهای ایمنی فعال است که با کنترلهای موتور و ترمز پیشرفته جفت میشود تا کشش و پایداری را در هر شرایطی به ارمغان بیاورد.
آینده حمل و نقل
با کنار زدن سر و صدا و گمانه زنی ها در مورد عرضه این محصول تسلا، من از وعده آینده حمل و نقل که با Semi فروخته شده هیجان زده هستیم زیرا همانطور که هر بیمه کننده یا دلال حمل و نقل تجاری می داند صنعت به شدت نیاز به تغییر دارد.
بخش حمل و نقل تجاری مدت هاست که در جادهای ناهموار قرار دارد. در سالهای منتهی به همهگیری COVID-19، صنعت با چالش هایی در مورد رانندگی پرت، افزایش کلی هزینه های ادعای خودرو به دلیل فناوری جدید، و افزایش ادعای مسئولیت فاجعهبار ناشی از تورم اجتماعی و احکام هیئت منصفه هستهای گرفتار بود. به ویژه در ایالات متحده، اما این روند در سایر اقتصادهای بزرگ حمل و نقل صادق است.
امروزه، این صنعت می تواند چند چالش دیگر را به لیست اضافه کند، مانند تورم و افزایش قیمت بنزین، کمبود راننده در حال رشد، و تاخیرهای زنجیره تامین، که بر برنامه های تحویل فشار وارد می کند و هزینه و زمان را افزایش می دهد. برای تکمیل تعمیرات کامیون در مواجهه با چنین چالشهایی، نسبتهای خسارت بیمه حملونقل تجاری بدتر شده است، و در نتیجه، بیشتر بیمهگران نرخها را برای پوشش اولیه و مازاد افزایش دادهاند، در حالی که ظرفیت را محدود کردهاند و معیارهای انتخاب ریسک و پذیرهنویسی سختگیرانه را اعمال میکنند... بنابراین، میتوانید بیمه اضافه کنید. مشکلات در بالای لیست بالا.
آیا Semi تسلا پاسخی برای همه این مشکلات صنعت است؟ شاید نه، اما حمل و نقل الکتریکی، به طور کلی، می تواند برخی از چالش های اصلی را کاهش دهد ... اما نه بدون معرفی برخی از فناوری های جدید.
فناوری پیشرفته ایمنی در کابین مانند آنهایی که تسلا ادعا میکند در Semi گنجانده شده است میتواند به کاهش تصادفات کمک کند، به طور بالقوه حتی آنهایی که به رانندگی حواسپرتی یا خستگی راننده مرتبط هستند، که باید (در تئوری) هزینههای خسارت بیمه خودرو را کاهش دهد و در نهایت کاهش دهد.
برای سالها، شرکتهای بیمه حملونقل سعی کردهاند اهمیت فناوریهایی مانند دوربینهای داشبورد و تلهماتیک را برای ارتقای رانندگی ایمنتر برجسته کنند، اما این یک چالش بوده است که کامیونداران را درگیر کند. اگر این ابزارها قبلاً در کامیون ها ساخته شده اند، باید یک حلقه بازخورد مثبت خودکار وجود داشته باشد.
وجود کامیونهای برقی با توانایی حفظ سرعت در سطح بزرگراه، حتی در سطوح شیبدار، باید به کاهش دفعات تصادف کمک کند، زیرا کامیونها میتوانند جاده را بهتر با سایر وسایل نقلیه به اشتراک بگذارند.
اما در حالی که فرکانس ممکن است کاهش یابد، باید دید که چه اتفاقی برای شدت تصادف خواهد افتاد، به خصوص اگر خرید و تعمیر این کامیون های برقی بسیار گران تر باشد. شرکت ENGS Commercial Finance گزارش داد که هزینه خرید یک کامیون نیمه تمام الکتریکی بین 10 تا 80 درصد بیشتر از یک کامیون دیزلی قابل مقایسه است، قبل از تخفیف. این می تواند در صورت وقوع تصادف منجر به خسارت بیشتر شود.
چالش های انرژی
نوآوری همیشه با چالش های خود همراه است. من شخصاً فکر میکنم ماشینهای الکتریکی و کامیونها شگفتانگیز هستند، و گام مهمی در رقابت جهانی برای انتشار خالص کربن صفر هستند. اگرچه (در حال حاضر) برای مصرفکننده عادی بسیار گران هستند.
اما هیچ چیز هرگز 100% عالی نیست. یک مقاله بلومبرگ در اوایل این ماه با عنوان توقف کامیون های الکتریکی به اندازه یک شهر کوچک به نیرو نیاز دارد، به مطالعه جدیدی در مورد الزامات شارژ بزرگراه که توسط National Grid Plc انجام شده است، اشاره کرد. محققان دریافتند که تا سال 2030، برقرسانی به یک پمپ بنزین معمولی بزرگراه به اندازه یک استادیوم ورزشی حرفهای به برق نیاز دارد و این بیشتر فقط برای ماشین های برقی است. پیشبینی میشود تا سال 2035 نیاز برق برای یک ایستگاه کامیون بزرگ برابر با یک شهر کوچک باشد.
این یک افزایش بسیار چشمگیر در تقاضا برای برق است که ارائه دهندگان خدمات برق ممکن است برای مطابقت با آن تلاش کنند. موفقیت و کارایی حمل و نقل الکتریکی به شدت به زیرساخت انرژی و ظرفیت شبکه های برق بستگی دارد. برخی مکانها، مانند کالیفرنیا یک ایالت بسیار طرفدار خودروهای الکتریکی در حال حاضر با مشکل مواجه هستند.
مقامات کالیفرنیایی هشدار دادهاند که گرمای شدید و سایر تأثیرات تغییرات آب و هوایی، قابلیت اطمینان شبکه برق این ایالت را در پنج سال آینده تهدید میکند و به طور بالقوه باعث خاموشی برق به دلیل کمبود منبع برق میشود. خوب، چه اتفاقی میافتد وقتی یک کامیون برقی حامل کالاهای ضروری نمیتواند به موقع به مقصد خود برسد زیرا قادر به شارژ مجدد نیست؟
در برخی کشورها مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا، مسافتی که کامیون داران طی می کنند بسیار زیاد است. زیرساخت های مورد نیاز برای نگهداری ناوگان الکتریکی در مناطقی با چنین مقیاس عظیمی هنوز وجود ندارد و بر اساس عرضه وسایل نقلیه الکتریکی برای استفاده شخصی مدتی طول می کشد تا پیشرفت های لازم انجام شود.
من عرضه نیمه تسلا را به عنوان یک پیشرفت هیجان انگیز در صنعت حمل و نقل می دانم. مطمئناً برای بیمهگران و کارگزاران حملونقل تجاری مثبت است، اما مانند همه نوآوریها، ظهور کامیون های برقی ناگزیر با مواجهه های جدید و چالش های بیمهای همراه خواهد بود.
آیا کامیون های برقی تاثیر مثبتی بر بازار بیمه حمل و نقل تجاری خواهند داشت؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.
1 نظر آگاشته شده است, نظر تو چیه؟
1500