سوئد اولین جاده برقی را برای شارژ خودرو های برقی در مسیر میسازد
اولین جاده برقی را برای شارژ خودرو های برقی در سوئد
در این پست از سایت bloginoo به بررسی اولین جاده برقی جهان پرداخته ایم.
در سال 2023، اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن تمام خودرو های جدید فروخته شده پس از سال 2035 باید خودرو های بدون آلایندگی باشند. ممکن است در جایی که شما زندگی میکنید، هدف غیر واقعی به نظر برسد، خواه در یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا باشد یا نه، اما سوئد از قبل شروع به کار روی مشکل چگونگی شارژ مجدد خودرو ها کرده است.
به نظر می رسد یک رویای علمی تخیلی باشد، اما سوئد برنامه ریزی برای اولین بزرگراه برقی دائمی جهان را آغاز کرده است که وسایل نقلیه الکتریکی (EV) را هنگام رانندگی شارژ میکند. به آن شارژ پویا میگویند و میتواند اندازه باتری خودرو های الکتریکی را تا 70 درصد کاهش دهد و خودرو های برقی را برای همه ارزان تر کند.
سوئد چگونه به آینده نگاه میکند؟
این کشور در حال تبدیل 13 مایل (21 کیلومتر) مسیر اروپایی E20، یک بزرگراه موجود است که سه شهر بزرگ سوئد، استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را به یک "بزرگراه الکترونیکی" متصل میکند. این برنامه برای برق رسانی به 1900 مایل (3000 کیلومتر) جاده دیگر تا سال 2035 است.
سوئد در بازی جاده های برقی تازه کار نیست و در حال کار بر روی چندین گزینه برای سیستم های شارژ خودرو های الکتریکی است. در سال 2018، این کشور اولین جاده برقی موقت را راه اندازی کرد : یک امتداد 1 مایلی (1.6 کیلومتری) در نزدیکی فرودگاه آرلاندا استکهلم با استفاده از یک سیستم شارژ رسانا که در آن خودرو ها با هر اندازه ای میتوانستند از طریق چوبی در قسمت زیرین فرودگاه شارژ شوند.
یکی دیگر از روش های شارژ در حال توسعه، سیستم کاتنری است که فقط با وسایل نقلیه بزرگ تر مانند اتوبوس و کامیون های سنگین قابل استفاده است. این وسیله نقلیه مجهز به دستگاه پانتوگراف برقی است. بازویی که به منبع برق در بالای وسیله نقلیه متصل میشود و آن را در حین حرکت در امتداد خط برق شارژ میکند.
گزینه سوم برای رانندگان در سوئد ممکن است یک سیستم شارژ القایی باشد، که در آن سیم پیچ های الکتریکی مدفون در زیر جاده، الکتریسیته را به یک پد گیرنده روی باتری در EV ارسال میکند، که باتری را شارژ میکند.
سوئد هنوز روشی را برای برق رسانی به تمام جاده های خود نهایی نکرده است، اما هر سیستم یا ترکیبی از سیستم ها، ایمن خواهد بود. اگرچه برقی کردن کل جاده خطرناک به نظر میرسد، حتی سیستم شارژ رسانا با ریل برقی به مردم و حیوانات اجازه عبور بدون آسیب را میدهد زیرا ریل ها بسیار عمیق مدفون میشود.
چقدر هزینه خواهد داشت؟
قیمت بزرگراه های برقی تا حد زیادی به نوع سیستمی که سوئد انتخاب میکند بستگی دارد. همانطور که به Interesting Engineering گزارش شده است، eRoadArlanda، شرکتی که در سال 2018 این جاده کوتاه و موقت برقی را ساخت، تخمین زد که برق رسانی به 12427 مایل (20000 کیلومتر) از بزرگراه های سوئد با سیستم شارژ رسانا، هزینه ای معادل 95 میلیارد دلار آمریکا خواهد داشت.
مسیر جدید و برقی اروپایی E20 قرار است در سال 2025 به روی ترافیک بزرگراه باز شود و موفقیت این پروژه به هدایت آینده خودرو های الکتریکی در سراسر جهان کمک خواهد کرد.
0 نظر آگاشته شده است, نظر تو چیه؟
1500